Ukulelede Notalar

Neler öğreneceğiz?

– Notalar ve değerleri

– Ukulelede Notalar

Önemli: Ukulele çalmak için nota bilmemiz çok gerekmiyor ama nota kağıtlarına bakıp da çalmak isteyenler için bu bölümü yazmam gerekiyor. Ukulele çalmak için tabları okumayı ya da akorlarla ritim atmayı bilmemiz gerekiyor. Bunları nasıl yapacağımızı diğer derslerde anlatacağım.

Notalar ve değerleri;

Ukulele çalmak için öncelikle notaları bilmemiz gerekir. Hangi nota nasıl çalınır? ne kadar uzunlukta çalınır?

En basit şekilde do gamı aşağıdaki şekilde dizilir. Notaların yazıldığı tabloya porte denir.

Porte üzerinde Do gamı

Porte üzerinde Do gamı

Uluslararası literatürde bu notaların adları do,re,mi diye değil de c,d,e diye gidiyor. Yani;

A = La       B = Si       C = Do      D = Re ,

E = Mi       F = Fa      G = Sol

Ukulele için de notaları bu şekilde kullanacağız.

Değerleri olarak da;

Notaların değerleri

Notaların değerleri

Ukulelede Notalar;

Ukulelede nota çalmak için notaya karşılık gelen perdeye basıp bastığımız tele vurmamız gerekir. Ukulelede notalar aşağıdaki şekilde sıralanmıştır;

Ukulelede Notaların Dizilişi

Ukulelede Notaların Dizilişi

Baştaki harfler tellere boşken yani hiç bir perdeye basmadan aldığım sesleri gösterir. Yukarıda klavyeyi kendimize çevrilmiş olarak görüyoruz. Bu resme göre en üst tele vurduğumuzda A sesini yani La sesini alırız. 2.tele vurduğumuzda E sesini yani Mi sesini alırız. Diğer teller de Do ve Sol’dur.

Bir do gamı çalmak istediğimizde aşağıda işaretlediğim şekilde çalmamaız gerekir.

Do Gamı - C,D,E,F,G,A,B,C

Do Gamı - C,D,E,F,G,A,B,C

Video olarak da aşağıdaki gibi;

Önce resme göre üstten 3.tel boş olarak çalınır(Do). Daha sonra aynı tel 2.perdeye basılarak çalınır(Re). Sonra 2.tel boş olarak çalınır(Mi). Sonra aynı tel 1.perdeye basılarak çalınır(Fa). Aynı tel 3.perdeye basılarak çalınır(Sol). 1.tel boş çalınır(La). Sonra aynı tel 2.perdeye basılarak çalınır(si). Son olarak aynı tel 3.perdeye basılır(do).

12 Yorum

  1. dostum düşüncene sağlık çok iyi olmuş siteyi yapman.O akorlar için verdiğin programı yükledim fakat nereye basmamız gerektiğini gösteren yer bende çıkmadı.Yardım edersen sevinirim.

  2. slm
    ben size
    yardım edim perdeye basıp çalmaya bailayın

  3. size ulaşabileceğim bir adres var mı acaba bir kaç soru sormak istiyorum ama?

    • salam men size nece ulasa bilerem men eslinde kanon ifacisiyam ama bu senetide oyrenmek isteyerem

  4. ya benim ukulelemin perde aralık sayısıyla sizin verdiğiniz nota yerlerindeki perde sayıları aynı değil. misal bende 2 beyaz nokta var. videoda üç. nedir bunun matematiği.

  5. men size nece ulasa bilerem

  6. salam men naxcivan musiqi kollecinin 1 kurs telebesiyem men eslinde kanon caliram ama bu senetide oyrenmek isteyirem size nece ulasa bilerem

  7. Harika bir site yapmışsınız. Ukuleleyi sizin siteniz sayesinde öğrenmeye başladım. Bir teşekkürü borç bilirim.

  8. Gitarımla oynamaya başlayan benim 15 aylık ufaklığa bugün ukulele aldım. Kendime almışım meğer, eve geldiğimden beri ukulele sitelerinin başındayım. Sizinki tek kelimeyle müthiş, ancak bu kadar kapsamlı olabilir. Favorilere ekledim, bi süre buralardayım artık :))

  9. Ben daha yeni aldim ve bana calmayimogretecek olan pelin eyi ye yani muzik ogretmenime cok tesekkur ederim.

  10. ben yeni başlayacağım daha önce bi enstürüman bilgim olmadı sadece siteden öğrenebilir miyim

  11. Merhaba,

    Sitenizden çok faydalandım. Öncelikle emeğinize teşekkür ederim. Daha önce klasik gitar deneyimim vardı. Ukulele çok daha kolay bir çalgı ve öyle sadece hawaii şarkıları da değil, türkü, sanat müziği her türlü müziğe uygun, hoş sesi var. Bu siteden öğrendiklerimle ukulele ile çaldığım bir sanat müziği şarkısını size gönderiyorum. Sitenizde paylaşırsanız ve diğer ukulele çalanların da benim gibi amatör ya da profesyonel çalışmalarını yayınlarsanız memnun olurum.


Yorumlar kapatıldı.