Ukulelede Ritimler

Ukulele müziği sadece notalardan ya da akorlardan oluşmaz. Ritim de gerekir. Tellere belirli bir düzende tekrarlarak vurmaya ritim ya da ritim düzeni denir. Ukulele de bir çok ritim düzeni bulunur. Bunlardan bir kaçını göstermeye çalışacağım;

D=Aşağı  U=Yukarı

– Tekli Ritim

Sürekli aşağıya doğru vuruşlardan oluşur.

Tekli Ritim

Tekli Ritim

Videosu;

– Çiftli Ritim

Bir yukarı bir aşağı vuruşlardan oluşur.

Çiftli Ritim

Çiftli Ritim

Videosu;

– Tekli+Çiftli Ritim

Bir ölçü tekli, bir ölçü de çiftli ritimden oluşan düzendir.

Tekli+Çiftli Ritim

Tekli+Çiftli Ritim

Videosu;

– Karma Ritim

Yarım ölçü tekli ritim, yaraım ölçü tekli+çiftli ritimden oluşur.

Karma Ritim

Karma Ritim

Videosu;

– İlk vuruşu vurgulu ritim

İlk vuruşu vurgulu ritim

İlk vuruşu vurgulu ritim

Videosu;

– Latin Ritmi 1

Latin Ritmi 1

Latin Ritmi 1

Videosu;

– Latin Ritmi 2

Latin Ritmi 2

Latin Ritmi 2

Videosu;

– Country Ritim

Country Ritim

Country Ritim

Videosu;

5 Yorum

  1. Harika bir anlatım.Tebrik ediyorum.Artık sayenizde kurslara gerek kalmadığını ve önce gitar öğrenmek gerekmediğini düşünüyorum.Bu çok güzel birşey.Teşekkürler…

  2. ben de cok begendim anlatimini, ama cordelari da gosteren videolarin var mi? Ben ciddi anlamda strumming de problem yasiyorum (Benim Lanikai Concert ukulelem var. (model: LU 21C).
    over the rainbow’u klasik olarak calmak istiyorum, ama strumming in icinden cikamiyorum. Bence ukulele de strumming de muthis onemli.

  3. I really dig the lessons and information you have on your site about ukuleles. Its sites like this that have made consistent musical progress possible for me over my 13 years of playing string instruments. Keep it up. IStillGotMyGuitar

  4. hangi ritim olduğunu nasıl anlayabiliyoruz?

  5. videolar bende gözükmüyor sebebi nedir acaba


Yorumlar kapatıldı.